IQ Stars - Jens träningarna

Fjärde passet avklarat nu då. Känns helt sjukt att sista träningen är imorgon. Jag vill träna mer för Jens för han är så himla bra och Spirit har varit så sjukt duktig alla pass än så länge. Det ska mycket till om han inte är duktig imorgon igen.

Men mer om ridningen nu då. Jens red med oss och verkligen visade hur han rider fram sina hästar. Det är inte speciellt ofta som man får veta hur man ska rida fram hästarna. Det vanliga som man brukar göra när man har lektion är att man tränar på just det som man ska göra när man är inne på banan, i det här fallet hoppning. Men idag tränade vi mer på hur vi skulle få igång hästen på rätt sätt och göra så att den verkligen vill sammarbeta med oss senare under passet/tävlingen. Spirit var verkligen helt underbar att sitta på idag igen! Rider jag som Jens visade idag så kommer Spirit bli mycket starkare och då förhoppningsvis gå väldigt bra i alla grenar som jag tävlar i.

Det blev inge kort från idag men nån liten film finns men den finns bara i kameran än så länge så den kommer kanske upp imorgon för ikväll så orkar jag helt enkelt inte..

Missa inte våran frågestund, fråga vad som helst om vad som helst! (klickbar länk)


Bild från andra träningen, foto: Jennifer Löfgren (namnet är en länk)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0