Typ död.

Efter en heldag i Sura och sen vidare till pållarna så kan jag inte röra mycket mer än fingrarna. 
 
Började dagen med den lilla vanliga stalltjänsten och efter det teori i 2h. Sen blev det ridning och det var bara fem stycken av 11 som red idag vilket gjorde så att vi kunde rida länge och intensivt! Jag red Zarina som är en privathäst som står i Sura, jag har ridit henne förut men då i hoppning. Hon levererade idag också, sjukt fin häst må jag säga och hon är en perfekt gråskimmel! Men hon gör ändå inget gratis så det tog en hel del krafter...
 
Vidare sen till mina pållar och hade tänkt trimma lite med dem men jag var helt slut efter ett pass ridning så det fick bli två uteritter med galopp. Busade rätt så rejält med Spirre för det är verkligen det bästa jag vet efter glass! När det var dags för Elmer ville jag kunna busa lite med honom också men han har varit alldeles för spänd tidigare gånger så jag visste inte riktigt hur det skulle gå. Men idag för första gången tog han för sog och galopperade på uta ba fan och det var jätteroligt, sen blev det ännu bättre när jag märkte att stoppsträckan var 20m istället för 200m som det brukar vara med Spirre, hehe.
 
Är jättenöjd över min dag och den har varit jätterolig men det tar på krafterna att ha kul!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0