Isolerat ridhus in my <3

Red iväg till Bärsta med Spirit idag, var borta i över en och en halv timme så det kändes jättebra att jag hade tiden att rida ordentligt. Spirit var jättefin, lite spänd när jag precis kommit in i ridhuset, det finns en hel del grejer att glo på som det inte brukar finnas i ett ridhus. Men han släppte det ganska fort och blev då jättemjuk och fin, jag skulle ha kunnat trava runt fortfarande om det inte hade börjat blivit mörkt.
 
Det stod även en relaterad linje på ena långsidan med troligtvis 21,5 meter mellan räcket och oxern. Så jag tog och skuttade över de ett par gånger. Första gången så kändes det verkligen som att Spirit var bossen och jag bara en liten fripassagerare och det är då positivt. Han tog egna beslut om att öka tempot och hoppa av sort och ta i vilket han helst brukar vilja slippa. Blev så ett antal gånger, Spirit körde sitt race, men det var även ett par gånger som jag tvingade in 6 språng så att han hoppar lite mer höjd. 
 
Jättenöjd över min lilla pojke idag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0