Hoppträning 26/3 -13

Hann inte med att skriva om träningen i tisdags och glömde bort det igår men nu så är det en kvart tills jag börjar så nu passar jag på att skriva lite. 
 
Det var tema omhoppning på träningen och jag hade med mig Spirre. Det skulle ha varit bra att ha med Elmer så att vi får träna på omhoppning men det kommer fler tillfällen och eftersom att han var en aning busig i tisdags så ångrar jag inte att jag tog med Spirit, tror Elmer fått vårkänslor för han har varit lite bockig senaste tiden men vi har ökat havren lite också så det kan vara därför.
 
Men tillbaka till hoppträningen, det var omhoppning som sagt och banan var omhoppningen för nått SM kommer inte ihåg om det var häst eller ponny. Det var en sjukt rolig bana i alla fall och den passade mig och Spirit väldigt bra så det inte var på många ställen man kunde göra mycket svängar man skulle hålla en bra framåt galopp och det är min och Spirits specialitet! 
 
Det gick jättebra, inget stopp, inget pet och jag kom tvåa. Vi tog tid och Lisa Kraft och hennes ponny vann, hon och jag är de enda med ponnysar så det var lite kul att ponnysarna var i topp, men vi har lite lättare att svänga med våra små än vad till exempal Johanna har med Olle.
 
Hoppar ni får en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0