Hästeriet för dagen!

Nu så är allt hästeri klart, ridit Elmer på förmiddagen i Bärsta. Glömde nämna i förra inlägget att jag ramlade av, hehe... Skulle bara galoppera fram i höger varv och kommer till ena kortsidan och han trycker ihop sig lite första svängen och jag driver då fram och inget mer med det. Nästa sväng gör han likadant men lite mer och då gör jag likadant men lite mer. Det resulterar till att han skjuter rakt upp men jag håller mig kvar lite obalanserad och då skjuter han upp mig igen och den lilla balansen som jag hade kvar efter första bocken var som bortblåst. Efter den andra bocken hänger jag på sidan och tänker "nu skrämmer vi de andra hästarna", Elmer drog i väg i ett par väldigt stora galoppsprång medan jag hänger på sidan så jag har ingen chans att hålla mig kvar, men jag får i alla fall lite stopp på honom så att han inte är i ösgalopp när jag tappade taget. 
 
Nu har jag då ramlat av åtta gånger på fem månader. De sedanste fyra åren har jag totalt ramlat av åtta gånger om man inte räknar med de senaste fem månaderna... Men, men gör om gör rätt och lär dig av dina misstag!
 
Har nu på eftermiddagen tillbringat några timmar i ridhuset i Hallsta för att kolla på löshoppningen och jag hamnade nere i manegen och fick lära mig en hel del nya saker om löshoppning till exempel vad man exakt kollar på när hästen ska löshoppas och en massa andra saker! 
 
Hoppas ni haft en underbar dag för det har jag haft! 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa Fager

svar: Jaha okej! :D vad bra att Gossipgirl är helt slut då så slipper man vänta för att se nya avsnitt hela tiden! ;)

2013-03-31 @ 20:17:04
URL: http://tavlingsponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0