Catch high e: Acacio

Calle är en sån sjukt fin häst, väldigt svag och jag skulle bara vilja ta hem honom och ha honom som ett litet projekt men jag har redan två så en till har jag inte råd med... Men det är helt klart en häst som jag skulle vilja ha. Jag har tidigare nämnt en annan Calle som är hur mysig och go som helst, det är inte den jag skriver om nu, jag vill ha honom också men som jag skrev igår så är han under inridning. 
 
Calle (Catch high) däremot är inriden men väldigt svag i galoppen och blir lite stutsig när man kräver att han ska bära sig själv vilket han tycker är jobbigt. Han är en ridskolehäst som skulle bli så sjukt bra som enmanshäst då en och samma person rider varje dag och har en plan i sin ridning. Jag tycker verkligen att det är synd att han går på ridskola för i nuläget är han ändå för svår för att alla skulle kunna rida honom och han skulle kunna bli så bra som hopphäst. 
 
Jag fick rida honom idag för Sandra (vår nya ridlärare eftersom att Karin fått barn) och han var i klass med hur Elmer var igår. Det är så himla roligt när det går så här bra och man blir så peppad till att rida mera, så det är tur att jag har två stycken hemma som bara väntar på att jag ska komma dit!
 
Hoppas ni haft en bra dag än så länge!
 
Calles pappa Acacio på bilden (har ingen bild på Calle)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0