Update!

Nu när Johanna varit igång och skrivit lite kanske jag också ska göra det, hehe... Mitt liv har ändrats en aning på senaste tiden, definitivt till det bättre. Elmers utvecklings kurva går nästan spikrakt uppåt och det känns super, Spirit är inte till salu längre (har bestämt mig för att rida fältävlan detta sista ponnyår och det blir förhoppningsvis lag-SM i Augusti.
 
Det absolut senaste som hänt är att jag tävlat Elmer (på klubb) för första gången. Första rundan blev super och andra rundan blev båda lite trötta vilket resulterade i att Elmer hoppade mer på fart och blev lite slarvig så två bommar följe med ner men vad gör det?? Jag vann med första rundan! Det var för en vecka sen, igår hoppade jag en pay'n jump och där startade jag 90, 1m. Första rundan kändes jättebra, dock lite hastigt då det är väldigt svårt att rida fram när allt är täckt av is... Så han var lite pigg. I 1m så gick det bra till hinder 4 där vi kom nära och Elmer hann inte få undan sina ben så vi rev. Efter det så fick Elmer ännu lite mer krut i baken och hinder 5 kom alldeles för fort. Då valde jag att lägga en volt för att det va ju bara en pay'n jump vilket inte betyder över, under eller igenom. Vet inte vad som hände efter det... Blev helt skakis och flera gånger styrde jag förbi och de gjorde så att Elmer blev osäker och hoppade inte även fast vi fick en bra avsprångspunkt. Då la vi ner det hindret lite och det gick bra så jag fortsatte banan felfritt efter det. Vet inte riktigt vad som hände med mig där för det var helt och hållet mitt fel...
 
Men jag är nöjd över mina 90 rundor så bättre lycka nästa gång antar jag. Spirit har inte gjort så mycket på senaste tiden, jag tränar bara honom nu tills tävlingssäsongen börjar. Fast jag ska rida LB:1 och LA:1 på söndag... Hehe, vi får se hur det går då Spirit är en aning pigg och inte så riktigt villig att använda den piggheten till att trimma dressyr (det är ju mycket roligare att springa fort eller hoppa...). 
 
He det gött! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0