Seriedressyr

Hallå Allihopa !

Idag var det ju som sagt seriedressyr och jag är faktiskt väldigt nöjd över dagen. Den började med att jag hade morgonstalltjänst i Strömsholm. Vid 8 åkte jag iväg till hallsta och satte genast igång med att knoppa hästarna.

Vera var först ut: framridningen bestod mest av skritt med fokus på att göra henne avspänd. Sedan joggade jag igång henne lite lugnt och jobbade sedan mycket på böjda spår med mycket koll på ytterbog. Väl inne på banan kolla hon till lite på domarbordet sen var det Inge mer med det, det var lite vingligt här och var. Några småfel som berodde på mig men jag är jäkligt nöjd ändå ! Vi slutade på en delad 5e plats med 61,37 %

Sedan var det dags för Olle: jobbade väldigt mycket med förvända slutor och dem funkar verkligen super på honom ! Jobbade även med att få fram honom ordentligt. Det funkade super på framridningen och allt kändes bra när vi skulle in på banan (förutom min onda rygg). Inne på banan började allt bra och höll sig igenom hela programmet :) På några ställen blev det missar då jag inte orkade rida, men vi slutade på 63,79 % och en 3e plats ! :D

Nyss haft eftermiddags stalltjänst, nu är det bara kvällsfodring kvar sen är min helg över !

Bilder kommer senare :D kanske film med ;)

Ha det bäst !
//Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0