Pållarna är nöjda och glada

Nu när jag ändå är vaken så kan jag väl skriva ännu ett inlägg, woop woop! Länge sen jag var duktig på att uppdatera. Men i alla fall så är jag vaken nu för att jag varit ute och släppt ut hästarna. Det är så roligt när man kommer till stallet på morgonen för man får så olika reaktioner av dem. Elmer och Chabo ser bara ut som att de vill ha mat och Choko ser ut att ha lite humörsvängningar (men det kan inte vara lätt att bo med en massa ungkarlar) och Spirit blir jätteglad tills det att man tar ut någon före honom för då blir man jättearg och slänger med huvudet och ser allmänt löjlig ut. 
 
Just idag när vi släppte ut dem så stod vi kvar och kollade lite vad mina pojkar gör på en gång när de kommer ut just för att jag knappt han få loss Elmer innan Spirit var på och skulle säga att han är bossen. Men Spirit hade börjat kravsa i marken för att rulla och jag råkade gå för nära med Elmer och det såg ut som att han sa åt Elmer att JAG RULLAR FÖRST! 
 
Han rullade och Elmer stod och tittade på sen när Spirit var klar så gick Elmer till samma plats och rullade själv. Jag tycker att det är lite roligt det här med hästars beteende och just det här med att de har den bästa rullplatsen och står på kö och väntar tills den före är klar är bara så coolt. Väldigt ofta så skulle jag vilja förstå hästars kroppspråk så som de förstår varandra för att bara en enda liten blick som då till exempel Spirit ger till Elmer gör att Elmer galopperar bort ett par språng. Men man får väl utbilda sig mer inom det helt enkelt.
 
Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0