Hurtigt värre!

Dagen hittills har varit ganska så annorlunda mot hur mina dagar brukar se ut. Visserligen är det fortfarande typ morgon men ändå. Klockan 09:00 idag var jag hemma igen efter en joggingtur med lite intervaller. BIG CHOCK THERE!!! 
 
Jag har bestämt mig för att följa ett träningsprogram för mig själv som gör att jag kommer kunna springa en mil på en timme när sommarlovet börjar. Anledningen till att jag helt plötsligt bestämt mig för det är för att jag har märkt att Elmer är mycket mer konditionskrävande att rida än Spirit. På Spirit behöver man mycket magmuskler men annars behöver man inte vara så jättetränad men varje gång jag har tränat Elmer har jag märkt att hela kroppen är helt slut. Sen så får jag upp flåset jättefort vilket gör att jag blir mindre finkänslig och det kan då leda till toksprång som ibland inträffar...
 
Så nu ska jag få bättre kondis som i sin tur kommer (förhoppningsvis) ge ett bättre resultat med Elmer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0