Dagen:

Var nyss och släppte ut pållarna, Elmer var inte så glad för han var tvungen att ha Spirits grimma på sig idag eftersom att hans var dyngsur eftergårdagens snöstorm. Han är duktig att ta sig ut från hagen (men har inte gjort det sen snön kom) så vi har grimma på honom ifall han skulle ta sig ut så att det är lättare att få tag på honom. Varför han inte ville ha Spirits grimma är nog för att den är rosa och eftersom att hans vintertäcke också är dyngsurt sen igår så har han ett lila regntäcke på sig, skulle någon bara så förbi skulle han lätt kunna gå för ett sto, hehe.
 
Nu så ska jag göra klart lite skolsaker och vid 3 blir det tandläkarn, dam dam daaaaam. Jag tycker faktiskt om att åka till tanläkarn och jag tyckte jättemycket om när jag plastade tänderna för jag älskar smaken av det. Men nu är det bara en koll så kommer nog inte smaka som när man plastar tänderna... 
 
Efter det blir det stallet och rida Elmer och fixa, vid kvart över 6 lastar vi Spirit och åker på hoppträning!! Känns som att det var en evighet sen jag tränade så med Spirit och jag längtar jättemycket för han är så rolig att hoppa just nu för att han är jätteärlig mot hindrena och den är sällan det blir toksprång med honom vilket betyder att jag kommer kunna följa med mer i sprången. Jag vill ha det lätt ikväll, inte behöva rida ihjäl mig och få blåmärken överallt, Elmer är jätterolig och kommer bli jätteduktig men det är en bit kvar till det att han är "färdig" så det ska bli jätteskönt att hoppa en "färdig" häst. Spirit är långt ifrån färdig men han är mer färdig är Elmer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0