Ca 4,5h på hästryggen!

Flera timmar på hästryggen idag och jag känner mig så himla duktig för att grabbarna fick så långa pass. Började med Elmer vid 10, red ut med Linn och Hux, hade väldigt roligt och Elmer tyckte att det var väldigt kul att galoppa och få sträcka på sig och så blev det lite glädjeskutt men jag höll mig i alla fall kvar på hästen. Linn däremot hamnade i diket när vi bara skrittade för att hämta andan och båda hästarna blev rädda för något, vet inte riktigt vad som hände där för jag var alldeles för upptagen med att försöka fånga mitt spö så att jag skulle slippa hoppa av, när jag vänder mig om sen ser jag Linn nere i snön och Hux som går runt lite och ser ut att tänka: hoppsan vad hände nu?
 
Spirit fick samma pass men då var Lisa och Kryton sällskapet. Problemet som uppstod då var: Nu galopperar ponnysarna, hur stannar vi dem???? Spirit har en tendens till att bli riktigt tävlingsinriktad när Krypton är med, jag vet inte varför men han är inte lika jobbig att stanna när jag rider med andra (vilket inte är så många men ändå). När Paloma varit med så har Spirit varit en gentleman och låtit Paloma gå först men jag tror inte att han tycker om Krypton lite mycket som Paloma. Han var en riktig surgubbe på vägen hem när Krypton kom lite nära, har ingen aning om vart den sidan av Spirit kom ifrån men, men. Antar att även hästar kan ha lite personlighets förändringar.
 
Nu ska jag kolla på melodifestivalen, ha en bra kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0