Brist på motivation...

Tror att jag är i en liten svacka just nu... Har ingen lust att göra någonting, varken på hästryggen eller i skolan. Jag kan faktiskt tycka att jag är en högpresterande person i skolan och de senaste två veckorna har jag inte gjort ett smack vilket jag i vanliga fall skulle få jättepanik över och se hela min framtid försvinna.
 
Jag tror att det är så för att jag inte har någon riktig motivation just nu. Jag är knappt i skolan (har ju redan läst en del kurser så jag behöver inte vara där, jag skolkar inte om ni tror det) och jag har inte tillgång till ridhus varje dag vilket betyder att jag måste rida ute i detta jobbiga väder som gör att jag inte kan jobba hästarna ordentligt så det blir lite halvdan ridning nästan varje dag. 
 
Jag känner mig så lat och som att jag bara väntar på att det ska hända något som gör att jag får en liten push vidare men jag sitter bara och väntar på att den mirakulöst ska uppenbara sig framför mig, jag gör ingenting för det och jag är mycket väl medveten om det men gör jag något åt det? Svar nej. 
 
Jag vet heller inte riktigt vart motivationen ska komma ifrån, jag vill ju bli bäst och då inte bara i en liten ort som kallas Kolbäck utan i världen, i hoppning. Nu när jag ändå utbildar mig inom hästar så ska jag verkligen satsa mot det och jag är helt säker på att det är det jag vill men varför är det då så svårt att hitta motivation? 
 
Jag blir rent ut sagt galen på mig själv och det här inlägget kanske inte är så sammanhängande men jag ville få ur mig det i hopp om att jag ger mig själv en push genom att läsa mina egna ord, vi får väl se om det blir någon skillnad.
 
Hare bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0