Tre i ett inlägg!


Hoppträning i torsdags och det gick så sjukt bra! Det var mest markarbete och Spirit var helt sjukt fin på marken. När vi sen skulle hoppa lite mer på ett relaterat avstånd på långsidan så kändes Spirit nästan så som det ser ut som när man tittar på världscup hoppning. Spirit rullade på i en sjukt trevlig galopp, men Karin tyckte den var lite för dressyrig... Men jag tyckte om den och jag ville bara visa hjur fin min ponny var.
 
Mot slutet av passet så blev räcket 1,10 och oxern 1,20 (det var hindrena som stod på långsidan). Det var helt otroligt Spritit hoppade räcket utan problem men blev ett stopp på oxern första gången jag red ann men andra gången så tog vi med oss en bom från räcket och språnget över oxern var helt magiskt! Spirit flög verkligen över och det var så grymt härligt!
 

 
Terräng KM på Bastis
 
Ja, igår då så var det KM i terräng på Baståsen. Det gick i 60cm så det var inte så jobbiga hinder. Vi skulle rida i 300m tempo och jag trodde ju att Spirit skulle sticka för mig för han var sjukt pigg. Men han höll sig lugn och vi red till och med 11,nånting för sakta. Sen så gick jag felfritt även fast vattnet var med (han hade inte som helst problem med vattnet igår). Jag kom 4:a totalt och kom bättre till än vad min tränare gjorde, stolt! Jag var faktiskt väldigt förvånad att det gick så bra men det är alltid kul med lite överraskningar.
 

 
Dagens Dressyr i Arboga gick också även det väldigt bra. På framridningen så var Spirit lite seg och gick mycket i "fuskform" men jag tyckte ändå att jag fick igång bakbenen hyfsat bra.
 
När jag kommer in i ridhuset och väntar på att jag ska få rida så känns Spirit jättefin, han kunde gasa, han kunde broma och ändå vara kvar i en stadig form. Men när jag kommer in på banan blir han jättespänd och jag visste inte riktigt hur jag skulle göra för att få honom lite med eftergiven för Spirit brukar inte bli spänd på det viset som han blev idag. Jag rider runt programmet och har inte någon bra känsla för 5 öre och jag hoppades att jag i alla fall skulle kunna få över 55%. Men domaren var väldigt snäll och gav bra med poäng när Spirit gick bra och jag red ihop 60,0%. Jag var grymt förvånad och jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska känna eftersom att känslan när jag red var urusel. Med mina 60,0% så blev det en andraplats men eftersom att det inte var så många starter på hela dagen och att det bara var 3 andra D-ponnysar jag tävlade mot så blev det ingen rosett men jag vet att jag kom tvåa och jag är nöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0