Jag är lyckligare nu!


Hejsan, jag vet att det varit lite dåligt med inlägg nu den senaste tiden men jag har bara tillgång till en dator just nu som inte bara är min utan hela familjens och det är en sådan där stationär sak som jag inte tycker om tanjentbordet på. Så jag har försökt undvika den så mycke som det går men nu har jag en del att berätta så då får jag stå ut med den här datorn.
 
Igår så red jag lite intervaller med Spirit, inget speciellt men det var väldigt jobbigt för både honom och mig. Men det som var speciellt med igår var att igår var det den 10 septemper och det var den 10 september 2008 som jag träffade Spirit för första gången då han hette Tord. Så Spirit hade namnsdag igår och jag fick en massa flashbacks om hur vi började vår tid tillsammans. Jag kommer mycket väl ihåg första gången jag satt på honom... Vi skulle rida skänkelvikningar ute i paddocken och fy fan säger jag bara, ursäkta språket men det var nog det hemskaste passet jag någonsin ridit! Efter att jag hoppat av så sa jag till mamma att jag aldrig mer skulle rida den där hästen (med inte så lite svordomar i den meningen men jag tycker inte att det är så passande att skriva ner exakt hur jag sa...). Men ja, jag var tvungen att rida honom veckorna efter och det var då som jag började tycka om honom.
 
Idag så spenderade jag hela skoldagen i stallet uppe i Sura. Det var inte riktigt som jag trodde att det skulle vara men jag antar att det blir lite annorlunda när det när man rider på dagen för idag var det ingen ridning. Men efter skolan så skulle Karin rida två hästar och jag och två till stannade kvar för att se när hon red med tanke på att vi hade ganska mycket tid på oss. Jag hade ju inte Spirit idag så jag hade kunnat vara där hur länge som helst. Men det var inte det som jag hade tänkt berätta utan att jag fick skritta fram en av hästarna. Jag kände mig värsta liten när jag satt på hästen för den var så sjukt stor!! Men eftersom att det bara var framskrittning så var det inte så mycket ridning men jag kommer nog ha träningsvärk ändå efterom att den hästens rörelser var så himla annorlunda från hur Spirit rör sig.
 
Hoppas ni haft en bra dag också!! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0