En dag fylld med häst!

Dagen började med stalltjänst, jag älskar verkligen att vara i stallet det första jag är i på morgonen. Att ha stalltjänst är så roligt. Jag vet inte varför jag tycker det är så kul, när man hade stalltjänst på Hallsta förut var det rena rama pinan men jag tror jag att jag verkligen vet att det är hästar jag vill jobba med och jag har kommit på hur mycket jag älskar det så allt blir kul med ett bra humör.
 
Efter lunch så var det dags för ridning och det var roligt men jag blev inte jätteförtjust i hästen jag red men den hjälpte mig till att få en väldigt bra handställning. På Spirit så glider mina händer ner och det ser ut som att jag läser aftonblandet men på Puffs, som hästen heter, så funkade inte mitt lilla fusk trick och då var jag tvungen att hålla en buren hand och då gick Puffs jättefint. Det som fokuset låg på idag var sitsen så vi låg bara på två av de stora volterna och där minskade vi och ökade volten för att se att vi kunde använda sitsen som hjälpmedel och inte bara att vi satt och försökte se prydliga ut.
 
När dagen var slut uppe i Sura så skjutsade Karin mig till stallet (hon skulle till Eskilstuna så jag blev avsläppt). Där så red jag Spirit på stubbåkern och jag måste då säga att trycket som kom bakifrån i galoppen var helt otrolig. Jag har aldrig känt att Spirit kunde ta i så mycket. Det blev svårt att ha kontroll på den galoppen för den kom så plötsligt och jag blev så himla överraskad. Förutom att han var svår i galoppen idag så gick han väldigt fint i travarbetet och det var verkligen mysigt att rida idag. Mamma var med och fotade så vi får se om det blev några fina bilder, har inte kollat igenom kameran än och vi får se om jag hinner med att fixa bilderna imorgon. Slutar supertidigt så det ska inte vara några problem!
 
Jag är svintrött så jag säger "God natt och sov gott!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0