Dressyr x2 + Shopping !

 
Hallå alla, jag lever och tänkte ta tag i bloggandet lite, försöka allefall :)
 
Dagen började igår med Akl. Det var en väldigt intressant lektion där vi pratade mycket om kommunication och ungdomsledarskap. Tycker faktiskt att det är väldigt intressant med ledarskap och kommunication. Hade 10-bytet och det flöt på väldigt bra, sedan fortsätte lektionen. Vi hade en övning där vi blev indelade 2 och 2, jag hamnade med min kära vän Hanna :D Vi skulle sedan sitta med ryggen mot varandra och försöka rita en bild som den andra förklarde. En sammanfattning av den övningen är att jag inte är så duktig på att rita, eller förstå för den delen ;)
 
Dagen fortsatte med lunch fodring som gick snabbt och smidigt, och på eftermiddagen var det dags för ridning ! :)
 
Det var dressyr för min grupp, och jag red Gangster Boy f. 1999 e: Neapel. Ridpasset gick väldigt bra. Fick lite kritik om att jag behövde höja min högra axel. Kände verkligen att jag satt rakare när jag höjde den. Vi fick jobba lite självständigt på galoppbanan, i alla gångarter. Fokus idag låg dock på framdelsvändning. G.B som vi kallar honom var lite stel i vänster sida. Man kände det verkligen i framdelsvändningen. När vi ridit fram en stund förflyttade vi oss till GP banan och jobbade på en stor volt, G.B blev riktigt fin och mjuk, lektionen kändes väldigt bra och lärorik ! :) Ska tillägga att vi jobbade utan stigbyglar hela passet så det blev lite träning :D
 
Vid 18 kom mamma och hämtade mig, vi gick in på sadelmakeriet och kollade lite :) Fick med mig ett nytt tävlingsschabrak som jag ska använda på söndag :D
 
Fint va? :D
 
Sedan bar det av mot hallsta :) Red dressyr lektion för Carro, var en väldigt nyttig lektion. Olle blev väldigt fin och lösgjord i slutet :) Vi jobbade mycket på tre serpentinbågar. I varje båge flyttade vi undan för innerskänkel och på långsidan var det bogen in som gällde. När jag flyttade undan första gången var det som en schok. Olle kan vara ganska seg och det kan ta ett tag innan han blir känslig, men nu flög bakdelen åt sidan. En otroligt härlig känsla. På långsidan vid bogen in skulle jag lägga fokus på att samla upp på yttertygeln, och tillslut rida öppna på långsidan.
 
Är väldigt nöjd över dagen och passen. På söndag bär det av till örebro för tävling. Ska hoppa 100 och 110. Pay n´ Jumpen i söndags gick väldigt bra och även hoppträningen i tisdags. Men jag ska inte tala nått om söndag..
 
Det var min dag igår !
Ha det bäst!
Puss&Kram
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0