Dagens ridning 1/9 -12

Lagom när solen började titta fram så var det dags att rida och jag måste säga att det var jättmysigt kvällsväder idag. När jag precis tränsat Spirit så kom Jessica ut till stallet (hon hade tagit en liten cykeltur) så hon och hennes kompis var lite publik när jag red. Sen så kom lilla Linnéa och hennes lillasyster Ida som också ville titta när jag red. Så jag hade inget val än att verkligen RIDA. Jag är helt slut för Spirit var inte så jättesamarbetsvillig men det han var ändå tillräckligt samarbetsvillig så att han kunde jobba på i fin form. Men han släppte bakbenen varenda gång han fick chansen. Så jag kunde "stajla" lite för min publik, haha.
 
Red lite programdelar i LA:1 och han gjorde skänkelvikningarna jättefint, dock var han inte så framåt i skänkelvikningen utan gick nästan bara åt sidan men det var troligtvis för att jag red på hacket (men jag tyckte ändå att jag fick honom att inte tvära så grovt efter en stund). Han är som två helt olika hästar när han har hacket eller bettet. Jag brukar inte rida med hacket när jag trimmar men det var pågång att han skulle så ett litet skavsår i munnen så det fick bli hacket!
 
Ha en trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0