Dagens ridning 25/10 -12

Dagens ridning blev lite dressyrjobb i paddocken. Spirit var väldigt stel i början men när han fick jogga igång lite och bli varm så blev han mjukare och kunde jobba mer på rätt sätt. När jag började jobba lite mer efter framridningen så red vi lite fram- och bakdelsvändningar och till en början fattade inte Spirit alls vad jag ville men när jag var lite övertydlig om vad han skulle göra så förstod han. Efter det kunde jag änvända mindre och mindre hjälper för att han skulle göra det jag ville. När jag sen red i trav och galopp blev han så himla fiiin i höger trav och vänster galopp. Jag vet inte riktigt hur det hänger ihop men det var helt magiskt i vänstergaloppen men traven i vänster var inte så jättefin men han var ändå duktig. Galoppen i höger varv är alltid lite konstig och Spirit ville bara flyta utmed ytter bak när vi var på volt och jag fick ingen känsla av att han spårade vilket han inte gjorde och det känns konstigt när han gör det. Men det är bara att nöta och nöta så kanske den där vänster bakbenet vill vara på plats!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0