Dagens hjärtattack!!

 
Idag har Spirit varit på lite äventyr som gav mig en liten hjärtattack... Runt 13-14 idag så ringde mamma och sa att Agnes sett Spirit i Chokos och Chabos hage med bara sitt blåa stalltäcke på. Det låter kanske inte så farligt men Spirit kan vara väldigt dryg mot ston och Choko är en dam som sätter andra hästar på plats... Så jag föreställde mig det värsta som skulle kunna hända men det hade inte blivit något bråk eller så utan det som Agnes sett så hade Spirit stått i ett hörn i hagen och dem andra i ett annat vilket jag blev väldigt lättad över!
 
Det där med täcket är fortfarande oklart för han hade regntäcket på sig när Agnes släppte ut Spirit men inte när hon hittade honom i den andra hagen?? När vi sen hittade täcket var alla jordar och sånt fortfarande fastspända men bensnörena är trasiga så det här är vad vi tror har hänt:
 
Eftersom att det har blåsigt rätt så rejält idag så har Spirit troligen stått med rumpan mot vinden och täcket har åkt med i någon vindpust och åkt över huvudet på Spirit så att han fått panik och på något sätt fått av sig täcket och sedan flytt till dem andra och då på vägen möljt igenom hagen (var en stålpe som jag förstod det som var kapput).
 
Men inga skador finns att hitta på Spirit vilket är en stor lättnad med tanke på att det kunde gått riktigt illa med tanke på vad "bevisen" tyder på. Men jag red inte idag heller för jag tyckte att han var lite svullen på vänster fram men han var inge varm så om han inte visar något imorgon så är det "ingen big deal".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur lång är du (Linnea) ? :)

2012-10-30 @ 21:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0