Väldigt mycket blandade känslor idag????

Denna dag har för det mesta varit ett rent helvete... Näsan min vill inte vara normal utan den måste vara täppt och allmänt jobbig. Är verkligen dunderförskyld och så skulle man ha praktik på det. Men när jag väl började jobba på så jobbade jag på utan att klaga, sen på lunchen klagade jag rätt mycket över mitt tillstånd för mig själv. Efter  lunch så skulle Ullrika rida och de brukar hoppa på onsdagar så man får vara med i ridhuset för att se till att alla bommar ligger på plats men dagens stor förvåning kom när Ullrika frågade om jag ville rida. Så jag fick rida runt lite på ett sto som heter Indora och om jag minns rätt så är hon en 4-åring. Hon var jättefin och snäll (har sett Charlie rida henne tidigare och då har hon varit väldigt märrig) men hon gjorde ingenting med mig. Ullrika red samtigigt på en annan häst som jag inte kände igen och hon började vara på mig lite om min sits... Inte så konstigt för den ser förjävlig ut, jag tyckte det var svinjobbigt för Indora var inte riktigt framme så jag ville först få fram henne men, men ännu lite mer tjat om min sits skarad inte.
 
I slutet av passet (när jag skrittade av) så gick strömmen på hela anläggningen och varför vet vi inte. Det som var drygt var att det var strömlöst även ute i Lärbo... Hade tänkt att grabbarna kunde vila idag på grund av hur jag mår men Josse ville ut en sväng med Spirit så Spirit fick lite träning idag i alla fall. Elmer å andra sidan fick vila men han ska iväg till Dingtuna imorgon så jag tror inte att det kommer gå någon nöd på honom. Men trots att Josse skötte Spirit och Elmer fick vila var vi tvugna att fixa med deras mugg i mörkret... Det var bara att sätta på dig pannlampan när man gjorde allt stallarbete och fixeriet med hästarna.
 
Man märkte verkligen hur mycket en lampa gör när man är tvungen att göra allt i mörker. Man tror man skulle kunna göra vissa saker men ögonbindel ut i stallet för man har gjort det en miljon gånger men det är faktiskt svårare än vad man tror!
 
Om ni blev nyfikna på vem Indora är så är det hästen på bilden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0