Förbannad var ordet!

 
Suck... Det blev bara en framridning för mig och Elmer idag för han var inte helt ren, då inte skitig utan han visade lite hälta. Men han var inte halt han bara gick konstigt? Jag tyckte det kändes precis som vanligt för han brukar vara lite stel i början men brukar komma igång och eftersom att vi haft en veterinär ute som besiktat honom och att han inte då visade något och har känts likadan hela tiden så slutade jag tänka på det.
 
Karin kollade väldigt noga under hela framridningen hur han gick och han blev itne bättre tyckte hon så vi fick åka hem igen. Bajs! Jag har inte hoppat på typ en månad och senast jag hoppade var det en runda på 70cm med Spirit så det var liksom inte hoppning, var så himla sugen på att hoppa idag och jag var verkligen på mitt bästa "hopphumör" idag för jag var lite flummig. Men nu så är jag bara förbannad/besviken men varför han var lite oren beror troligtvis på träningsvärk eller halk i hagen. Han stod ju igår och han blev riden ganska hårt från söndag så han kanske hade behövs jogga bort lite träningsvärk igår för att inte bli stel? Vem vet, nu blir det till att skritta några dagar vilket betyder att det inte blir en pay'n jump för Elmer men jag har sån hoppabstinens så jag tar med mig Spirit istället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0