Dags att blogga kanske??

Jag har varit sjuk hela förra veckan så det är därför det har stått lite still här. Jag hade ingen ork att skriva för all ork som jag hade gick till att skritta lite med grabbarna. Eftersom att jag inte var i mitt livs bästa skick så fick Spirit och Elmer en väldigt lugn vecka då jag blev typ yr varje gång jag rörde mig för fort. Men nu så är jag back on track, haha.
 
Igår så fick Elmer ett litet dressyrpass i paddocken där jag utmanade ödet en hel del och han tyckte att jag var en liten irriterande bitch och ville få mig att sluta ställa krav på honom men jag gav inte upp! Det jag blev förvånad över var att han gav upp förvånadsvärt fort och gjorde precis som jag sa så det blev inte ett jättelångt pass just för att han gjorde en sak som var väldigt jobbig för honom och jag ville inte sätta ännu mer krav på honom.
 
Spirit fick ett pass i ridhuset efter att jag varit på Harkus möte och fy fasiken va fin han var. Jag red lite skolor och allt gick verkligen superbra och Spirit höll formen i allt förutom i slutan i vänster varv då han tyckte det var svinjobbigt. Men vi fick till ett par bra slutor även där, min lilla ponny är helt fantastisk! Innan vi fick hem Elmer så tyckte jag att Spirit hade kommit långt i sin utbildning från det att vi köpte honom men det är inte förens när vi fick hem Elmer som jag verkligen känner hur duktig Spirit har blivit under dessa år vi haft tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0