Dagens ridning 4/11 -12

Idag fick båda pojkarna komma ut på en liten galopp runda. Det blev inte lika mycket galopp med Spirit som det blev med Elmer men det var för att jag var tvungen att rida en omväg till galopp vägarna på grund av att det var jägare ute som skulle skjuta nått rådjur. Men jag tror inte att Spirit dog av att få en lång skrittrunda med lite galopp. Elmer fick då lite mer galoppträning vilket är bra för det är han som behöver den mest. Det gick jättebra och lugnt med Elmer för det var en del saker att titta på så varken han eller jag ville rida iväg i full galopp som jag ibland brukar göra med Spirit. Det blev lite intervaller för Elmer och då i lite lägre tempo vilket är jobbigare för dem.
 
Är nästan klar med stallet för idag, det enda som är kvar nu är att vi ska ha ett stallmöte vid 5 och efter det ska vi göra rent pojkarnas karleder då de har lite mugg. Efter det så blir det hem och kolla igenom matten för jag har prov imorgon om mina lärare kommer ihåg det...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0