Dagens ridning 3/11-12

 
Elmer fick en liten tripp till ridhuset i Hallsta för ett pass dressyr och det gick jättebra med lastningen i vår transport visserligen så gick han inte in på en gång men han stod med två hovar på rampen ett bra tag och bara stod där. Men tillslut så lyckades vi få in även rumpan i transporten och han såg verkligen jätteglad ut när jag klappade honom och sa att han var duktig.
 
När jag red så var han först väldigt spänd och tittade på allt omkring och lyssnade på allt förutom på mig, det var ju så mycket nytt så han hade lite svårt att koncentrera sig på mig. Men när han hade tittat klart och vant sig vid ljuden blev han riktigt fin. Han blev lite sur ett par gånger men det enda han gjorde var att låta som en gris. Jag jobbade lite olika sorters skänkelvikning i både skritt och trav och han gick jättejättefint! Sen i galoppen försökte jag kolla hur långt jag kunde öka och minska för att se vad som behöver stärkas. Ökningarna var det inga problem med men minskningarna var riktigt tuffa och det var då han lät som en gris. Jag är riktigt nöjd över passet för jag fick en riktigt bra känsla i alla gångarter, men jag tror att jag kanske var lite hård för när vi skulle lasta igen så stod han nästan och sov när han var halvvägs in i transporten.
 
 
Spirit min underbara Spirit fick ett dressyrpass även han men hemma i paddocken och jag övade på dem vanligtvis hopplösa övergångarna men idag, idag så var de helt fantastiska för att vara Spirit. Avbrott från högergalopp till trav brukar vara hemska och jag vet inte hur jag ska få dem att funka men idag blev det inte ens ett jättetravsteg precis i avbrottet som brukar få mig ur sadeln. Det sa bara plupp och så var det trav, no big deal! När jag skrittade hem så kunde jag inte sluta gråta för jag var så himla lycklig att det för en gång skull funkade med de där jäkla övergångarna. Idag påminnde Spirit mig om hur mycket jag verkligen älskar honom och hur underbar han är, man får kämpa och man får ta smällar men när man får tillbaka något så får man en sådan känsla att man klarade att ta sig igenom skiten och man får känslan att man äntligen har lyckats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0