Dagens ridning 13/11-12

Spirit reds idag av Jessica vilket jag är jättetacksam för, hade inte orkat rida två hästar efter skolan idag för min kropp är fortfarande inte helt hundra efter att jag varit sjuk. Men i alla fall så gick Spirit som en liten durasellkanin... Han sprang runt och runt och runt och runt i traven och Jessica försökte få honom att gå lite lugnare och vila på steget men nej han sprang på.
 
Elmer å andra sidan var lite segare idag och han börjar verkligen bli irriterad på mig nu, haha. Men jag vill att han ska vara i tävlingskondition till våren och när det är 1m snö så är det svårt att trimma dressyr hemma i paddocken så jag måste hinna med det nu. Sen så har jag någon konstig mekanism i mig att när jag är lite dåligt så måste jag överbevisa för alla andra att jag inte är dålig så nu när jag sitter här framför datorn kommer jag snart somna med tanjentbordet som kudde...
 
Tänkte även dra igenom resten av veckan lite snabbt och den ser ut så här:
Onsdag - Praktik, Elmer skrittas, Spirit intervalltränas kanske?
Torsdag - Studiebesök i Dingtuna prästgård, Spirit dressyr eller galopp träning, Elmer hoppträning i Dingtuna Prästgård
Fredag - Normal skoldag, Elmer rids ut (kanske innan skolan börjar), Spirit blir riden av Josse samtidigt kanske annars dressyrtrim efter skolan
Lördag - Elmer dressyrtrim, Spirit markarbete
Söndag - Elmer pay'n jump (80,90), Spirit åker kanske till ridhus?????
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0