Ehh vad var det som hände nu...?

Nu är man äntligen hemma efter en lång, varm och helt underbar dag i Hallsta!

LB:1

Framridning: Jag var väldigt noga med att Spirit skulle lyssna för skänkeln så det blev mycket flytta ut rumpan när jag red på volt samt temoväxlingar i alla gångarterna. Han var redan fin när jag började rida (troligtvis eftersom att han blivit riden ganska så hårt de senaste dagarna) så jag behövde inte kämpa så mycket på att han skulle gå i form, bara fixa till den lite så att den blev super.


Banan: Finns inga ord som kan beskriva känslan. Allt blev bara så himla bra och jag kände hur jäkla fint Spirit gick så ju längre programmet pågick så blev mitt flin större och större, tur att men har öron ibland. Det enda som jag var missnöjd med var övergångarna från galopp till trav men det är min och Spirit svaghet men nu när allt annat funkar kan vi lägga mycket mer tid på det!

Resultat: 62,75% (HÖGSTA NÅGONSIN!!) och det blev en vinst!!



LA:1

Framridning:
Hade inte någon koll på när jag startade men eftersom att jag redan ridit en klass så behövde jag inte rida fram så mycket utan jag kände igenom honom så att alla knappar fungerade.


Banan: Jag hade inte alls lika bra känsla som i LB:1 men Spirit gick fortfarande fint. Men efter andra skänkelvikningen så glömde jag helt bort vart jag skulle och jag fick för mig att det skulle vara skritt så jag bröt av till skritt vid C men Spirit hann ta två skrittsteg innan jag kom på vart vi skulle. Resten av programmet flöt på helt okej och jag var nöjd med det blir väl alltid en liten "depp" period eftersom att förra klassen gick så bra. MEN jag fick 6:or på skänkelvikningarna och på en förvändgalopp och på den andra förvändagaloppen fick jag en 7:a!!!

Resultat: 61,05% och det räckte till en vinst!!! :D


Så himla stolt över min lilla powniie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0