Tio dagar sen eller vad var det??

Hejsan! Jag är inte död för er som trott det (fick skäll av Lisa att jag inte skrivit något på ca 10 dagar). Jag skyllde på att jag haft mycket i skolan och det ligger faktiskt sanning i det.

Lite uppdatering sen sist:
Jag har ridit lite som vanligt tränat lite hoppning och tränat lite dressyrprogram men jag har inte bara ridit Spirit. Igår och i förrgår så fick jag rida på Spirits hagkompis Mirò. Jag hade tidigarna bara skrittat ut på honom men i Tisdags så red jag ordentligt på honom. Han var stel som en planka för att han stått i en vecka pga hälta men han är helt frisk nu. Han är en häst på ca 170 i manken (har ingen aning om hur hög han är) så han är lite mer häst än min lilla skitgris.

Igår så tränade jag verkligen dressyrprogram med Spirre för vi ska starta LA:1 igen på söndag! Så jag orkade inte "rida" Mirò efter det men det blev i alla fall en uteritt på ca 1h. Och asså den hästen är nog en B-ponny i storhäst format. Helt plötsligt kunde han stanna och gick inte att rubba... Fick ta till ponnysparkar...

Nu snart så ska jag göra mig färdig för att åka till stallet då det är hoppträning idag!

Gå sen gärna in på www.harkus.blogg.se och läs om ponnyridningen som vi varit iväg på idag, är lite trött i benen ryggen och kinderna nu när man kommit hem från ponnyridningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0