Surahammar 26/5


Tävlingen gick både bra och dåligt.

Framridning: Han kändes väldigt fin, framme för skänkeln och mjuk i sidorna. Jobbade mycket på volt och många övergångar.

Framhoppning: Började segt, fick inga bra distanser till hindrena så jag satte lite mer tryck i galoppen vilket gjorde att distanserna blev bra och språnge fina. Han vägrade på oxern en gång, men det var för att galoppen var för dålig och jag var något framåtlutad.

Banan 100: Det gick väldigt bra. Fick en bra känsla och han hoppade fint. Fick till dem relaterade avstånden och vi kom in i kombinationen perfekt. Allting bara flöt på.
Resultat: 0+0 6:e Placerad.


Framridning + Framhoppning: Då han redan hade gått en klass värmde jag inte mer än nödvändigt. Såg till att han var framme för skänkeln och mjuk i sidorna. På framhoppningen var det ungefär samma sak. Hoppade inte så många språng utan bara några så det känndes bra. Dock började han bli trött + lite träningsverk från hoppträningen i torsdags. Han vägrade då på oxern igen. Men vi kom sedan över den.

Bana 110: Allt gick käpprätt åt helvetet. Han var otroligt trött, det var väldigt varmt också så det spelade nog stor roll i det hela. Fick två stycken vägran, på första och tredje hindret. Han rev även båda hindrena i kombinationen, och där märkte man att han var trött. För han kom inte helt tokigt till hindrena men orkade inte riktigt över.
Resultat: 24 fel


Jag är inte så besviken över 110 rundan. Jag vet vad felet är och det är de som spelar roll just nu tycker jag. Olleman ska få vila upp sig lite och sedan ser vi om det funkar igen. Funkar det inte så får vi gå ner någon klass. Svårare än så är det inte.
.

Bilder kommer lite senare, glömmde USB-minnet med bilderna på hemma(typiskt mig).

Ha de bäst!

Puss&Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0