Omgång två, check!

Förklass:

Framridningen blev lite kaos men han hoppade fint och bjöd jättefint på framhoppningen så jag hoppade inte så mycket, eftersom att allt kändes jättebra. Men eftersom att jag var så snabb inna på framhoppningen så blev det en jättelåång väntan till att jag fick gå in på banan och då segade både jag och Spirit till.

Banan, på grund av att vi segat till lite så fick vi ingen bra galopp över huvud taget. Jag vet inte varför jag inte gjorde något åt det. Jag kände att det gick jäääättesegt men jag red på i samma fart ändå? Hade väl inte riktigt väknat själv heller... Vi klarar hinder nummer 1 utan större problem men på hinder nummer 2 så blev det lite kortslutning mellan häst och ryttare. Eller snarare ponny ville ut och ryttare gjorde ingenting åt det. Men när vi kom om på det så hoppade ponnnyn och resten av banan flöt på men segt som satan gick det.

Lagklass:

Framridningen var mycket lugnare till denna klass. Spirit var ju fortfarande lite igång från förra klassen även fast han stått en stund i transporten. Han bjöd jättefint på hindrena på framhoppningen så jag la inte så mycket tid på framhoppningen där heller.

Banan, dem andra lagmedlemarna hade gått nolla hela bunten så jag chillade runt där och försökte rida så bra som möjligt och självklart rida nolla. Red som satan till andra hindret som var exakt samma sväng som klassen innan och Spirit hoppade och jag jublade lite för mig själv. Blev några tok språng men känslan var jättebra och vi red på 43.1 sekunder.

Omhopppning:

På framridningen tog jag nått skutt och kände på gångarterna och gjorde lite tempoväxlingar. Som innan så skötta han sig exemplariskt på framhoppningen.

Banan, hade lite mer press på mig denna gång då två lagmedlemar gått nolla och en med ett litet pet. Men jag tänkte att jag skulle chilla runt precis som i grundomgången. Spirit var hade lite mer bjudning i omhoppningen än vad han hade i grunden men jag tackade inte nej till det. Red runt på 42,1 sekunder så skillnaden var bara 1 sekund vilket jag är supernöjd över! :D

Bilder och filmer kommer under kvällen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0