Hoppträning Dingtuna


Hallå alla glada !
I torsdags var vi i Dingtuna och tränade på gräs, Olleman var lite jobbig att lasta hemma men sedan var det inga problem. Väl framme broddade vi honom och sedan började jag värma upp. I början så kändes det ingen skillnad mot när vi är i ridhuset, han var lite loj men lyssnade lagom mycket.

Vi började sedan galoppera över galoppbommar och här märkte han att han var ute. Han blev stark och sög tag i bommarna :D efter det lades det upp hinder efter hinder och det blev tillslut ett relaterat avstånd. Han sög verkligen tag i hindrena och ville verkligen hoppa. Känslan var så otroligt härlig !

Vi började sedan hoppa en liten del av banan och allt flöt på bra, han hoppade av fint och fick till bra språng. Det var någon gång han tyckte vattenmattan var lite läskig och fick ett omtramp dels på grund av det och att jag hoppade lite före honom.

Sedan hoppade vi bana. Banan låg väl ungefär på 1.10. Allt flöt på bra fram till en silverfärgad oxer som han reagerade på. Jag hade lite framvikt och han stannade, detta resulterade till en avramling. Haha, egentligen skäms jag över det. Han tvärnitade inte så det känns lite underligt att jag ramlade av egentligen, men det var inget problem med mig så det var bara upp igen och hoppa klart banan. Fick tillbaka bra flyt och vi kom över oxern.

Efter det här fick vi hoppa om relaterat till kombination lite högre, vi kom väldigt fel och Olleman var lite trött så det resulterade till två vägran, men vi tog oss igenom allt när det var lite lägre igen.

Träning var helt OK, det var bara det att gamlingen tyckte att dem långa transportsträckorna var lite jobbiga ;)


Tycker om denna bild otroligt mycket ! Fotograf: Rosanna Eklund

Ha de bra !
Puss&Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0