Dagens tävling i Sura! :D

Förklass

Framridning:Han var lite seg när jag red inne i ridhuset så jag tänkte mycket på att göra honom lyhörd för skänkeln och det gick jättebra. Jag körde min övning (rida på en 10m volt och flytta ut bakdelen) och Spirit lyssnade jättebra på det men det fanns en del störningsmoment i ridhuset som gjorde både mig och Spirit lite sura... Det var grymt nära en krock och jag stod i princip still. Men det blev ingen krock men marginalen var cirka 2 cm.

Vidare till framhoppningen. Spirit blev lite mer taggad när vi kom ut och jag blev jätteglad när jag kände att han verkligen var på hugget. Vi hoppade som vanligt men första gången vi kom på räcket så nuddade han bommen och jag kände att jag ville ta det igen bara för att jag hörde att det klånka. När jag kom igen så rev han och då visste jag vad som var problemet. Jag hade honom inte riktigt på bakbenen så den tredje gången så gick det super! Jag måste bara rida ordentligt!

Banan: Galoppen kändes jättebra, jag kunde göra tempoväxlingar och Spirit stretade inte emot någon gång. Han ökade han minskade och han ökade igen utan klagomål! Så jag har en bra känsla och då går banan bra. Vi gick nolla med inte så många missar från min sida. Banan var jättelätt (bara relaterade avstånd) och relaterade avstånd är min specialitet!

Laget

Framridning: Kände igenom honom så att han inte segat till allt för mycket när han stod i transporten när jag gick banan men han kändes helt okej och jag körde lite halt, galopp, halt, galopp halt, galopp och han blev jättelydig!

På framhoppningen skötte han sig exemplariskt. Han hoppade stort, litet, normalt och hade jättebra galopp och jag var så himla nöjd över honom och jag var verkligen säker på att vi skulle gå nolla för känslan som vi hade var fantastisk!

Banan: Gjorde lite som innan. Kollade om alla knappar fungerade och gjorde lite tempoväxlingar. Jag gjorde lite flera missar den här rundan som till exempel tittade bak på bomarna när han klånkade i... Sen så ökade han längden på sina galoppsprång mer och mer mot slutet så det blev lite knas på de relaterade avstånden men Spirit lyfte fint på tassarna och vi kom i mål med noll fel! :D

Så hur gick det för laget??

Jo, vi kom tvåa i omgången och vi vann totalen!! Vi fick 22 poäng och tvåa kom Stora Ekeby med 21 poäng så det var en riktig rysare! Men fy fasiken vad stolt jag är över mina lagkamrater!! :D

Prisutdelningsdags! :D

Mina och Moas rosetter hängde så fint på sadelkammardörren!

Kommentarer
Postat av: Lisa Fager

Gud vad kul GRATTIS! :D

2012-05-27 @ 16:13:22
URL: http://tavlingsponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0