Dagen ridning 30/5


Sitsträning idag... Det gick väl bra. Men så fort jag har minna fötter i stigbyglarna blir allt bara konstigt. Jag gillar inte dressyrläder. Men jag lärde mig ett nytt begrepp idag och det var överstrykning och det kändes jättebra när jag gjorde en överstrykning på Spirit för han sökte sig mer framåt neråt.

För er som inte vet vad en överstrykning är så är det en eftergift som man ger på ena tygeln eller båda när man sitter och trimmar. När man gör en överstrykning skulle man överdriva ganska mycket just för att man ska se att hästen kan gå kvar i formen.

Men... Jag har en klump i magen nu. Jag är så sjukt nervös, tillägger att jag aldrig varit såhär förut. Sjukt nervös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0