21 maj 2009

Ingen speciell dag för många. Men för mig är det den mest speciella dagen av alla dagar. 21 maj 2009.


För precis 3 år sedan var jag iväg till baståsen på min absolut första tävling utanför klubben. Ponnyn jag red på var min älskade Spirit, det var hans första "riktiga" tävling också. Vi startade avdelning B eftersom att han bara var 6 år då. Vi gick nolla och jag måste vart den lyckligaste 13 åringen i hela världen just då. Så jag fick med mig en gulblå rosett hem och den hänger fortfarande på min vägg på "hedersplatsen".


Jag trodde att jag var den lyckligaste 13 åringen i hela världen när jag ridit och var inne på prisutdelning men senare samma kväll så blev jag ännu gladare om det ens var möjligt. Mamma kom och berättade för mig att hon hade pratat med Pia, som var ridskolechef just då. Det Pia hade frågat mamma var om vi ville köpa Spirit.

När mamma sa vad hon hade sagt till mig kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, jag var så lycklig. Jag skulle få chansen att få köpa min favorithäst som jag ridit så mycket och blivit så kär i. Det enda som var kvar efter det var att övertala pappa. Och pappa gick med på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0