Mats-träning !



Det blir inte riktigt dagens ridning, utan gårdagens ridning ;) Vad som stod på schemat var dressyrträning för Mats. Vi lade mycket fokus på att göra halt på böjtspår vilket hjälpte oss att inte använda handen så mycket i halsen. Det var en väldigt bra övning för mig och olle. Olle kändes väldigt fin i formen i högervarv men något stelare i vänster, men det är sidan vi fortfarande kämpar med :) Det vi har mest problem med är vänster galopp och jag måste medge att efter alla övergångar mellan galopp och halt så blev han väldigt fin i vänster galopp.

I slutet jobbade vi lite i förvänd galopp på serpentiner längsmed långsidan. Jag upplevde att Olle kändes väldigt tung i handen men Mats förklarade att det var bättre att han kändes lite tung då han bar sig själv på ett mycket bättre sätt. Jag tyckte träningen var väldigt bra och jag fick ut väldigt mycket av den :) Tyvärr så har jag ingen bild som jag kan visa upp, men jag ska försöka bli bättre.

Sedan har jag en liten hemlighet som inte är riktigt helt klar men så fort det är säkert så kommer jag dela med mig av den här ! ;)

Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0