Inställd hoppträning så det blidde dressyr istället!

Hoppträningen idag blev inställd pga sjukdom hos hopptränare, sadface. Men jag och mamma packade in Spirit i transporten i alla fall fast vi satte kurs mot Hallsta och inte Dingtuna.

Så det blev dressyr arbete i ridhuset istället för hoppträning och jag kan säga att jag kanske till och med är glad att det inte blev någon hoppträning. Spirit var så sjukt duktig! Sen så måste jag vara lite ego och berömma mig själv, jag var verkligen med och red ordentligt idag! Jag brukar oftast kanske bara sitta och åka med men inte idag. Jag bestämde mig för vad jag skulle jobba på och jag gjorde som jag bestämt innan. Min vänsterskänkel var hela tiden med och lät inte Spirit bara förböja sig i högervarvet. Detta resulterade då i att Spirit jobba igenom hela kroppen och blev dyngsvettig!

Sen så måste jag bara nämna två små pojkar som gjorde min dag medan jag red. Detta sa dem till mig "Vilken fin häst du har" och "Va duktig du är på att rida". Jag blev så glad att jag nästan blev rörd. Dem var så söta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0