Tävling i Köping!

Dagens tävling skulle vara LC och LB på gräsbanan men eftersom att vädret inte var på vår sida så blev det inflyttat till ridhuset. Jag har aldrig känt att jag fått bra med plats i Köpings ridhus och det syntes jättetydligt i LB. Men i LC gick jag nolla i grunden men petade första hindret i omhoppningen och hade jag inte gjort det hade jag kommit 5:a av 5 plaserade för jag hade en jättebra tid! Jag red verkligen omhoppning, jag brukkar oftast ta de långa vägarna och trycka på lite i galoppen men inte den här gången. Jag är verkligen jättenöjd över LC:n.

Men LB:n... Resultatet blev två stopp och två ner och troligt vis en del tidsfel. Men det är bättre än förra gången jag tävlade LB som var i Sala i höstas så jag ramlade av på andra hindret... Jag får väl vara nöjd att vi kom i mål. Men så blir det när hjärnan är på Saturnus och inte i Köpings ridhus som den skulle vara. Jag ska fixa filmen efter att jag tagit en liten power nap och då får ni se själva varför det gick som det gick, det är så tydligt och jag gjorde ingenting åt det! Dumma dumma mig... Men Spirit skötte sig jättebra och han kunde inte ha gjort något annorlunda eftersom att jag inte var närvarande.

Red min första tävling i mina nya stövlar och dem är sååå sköna och skänkeln håller sig på rätt plats! Mina gamla har blivit lite slitna så eftersom att dem är slitna så känns det som att mina skänklar flyger lite hej vilt över hindret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0