Planering + Dagens Ridpass

Hallå där :D
 
Sitter just nu och planerar lite. Bland annat vilka tävlingar jag ska på i höst :) Tittar även lite på tv och kopplar av :)
 
Dagen har varit bra. Har legat och slöat fram till ungefär tre. Då drog jag mig till gymmet tränade lite, hade en väldigt bra känsla så det slutade med att jag sprang 6 km :D är väldigt stolt över mig själv. Jag förändrades totalt när jag började på strömsholm, och jag förändrades in till något bra :D
 
Därefter bar det av till stallet. Olleman fick ett dressyrpass med inslag av lite bommar :D Började med att jobba honom på volter för att bli mjuk, här jobbade jag på halvlånga tyglar. Sedan jobbade jag på en åttvolt. Men varierade storleken på volten ganska mycket. Han blev väldigt mjuk och fin så bestämmde mig med att avsluta på ett lite lekfullt sätt.
 
Jag hade lag ut två bommar med ett relaterat avstånd. Avståndet var 21 m. Jag började med att bara försöka få en bra rytm och det gick väldigt bra. Sen började min kära vän Linnéa ;) som också va där rida mellan bommarna, så det blev en liten tävling. Ponny vs Häst ;) Jag red som mest på 8 galopp språng i mellan och som minst 4. Linnéa red som mest på 9 och som minst på 5 ;) Så man kan väl säga att det blev lika :D
 
Sedan bytte vi hästar medans vi travade av, haha kan säga att det kändes väldigt skumt att rida ponny men så jääääkla kul är det ;) Måste säga att spirit är otroligt mjuk i sidorna och väldigt fin att rida på, dock lite skumpig... haha :D Linnéa har gjort ett sjukt bra jobb med den hästen. Så himla kul att se :) Tror att Linnéa tyckte Olle var lite jobbig, men när jag förklarade hur hon skulle rida så släppte det lite. Men han är inte så lätt, det tar ett tag innan man lär sig :)
 
Favvobild ! Han ser så lycklig ut :D
 
Nu ska jag leta lite mera tävlingar !
Puss&Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0