Mirò


Mirò är även han ett Svenskt halvblod och han är storebrorsa till Lacoste. Jag tror det var så att Mirò och Lacoste hade samma mamma men inte samma pappa, hel syskon är de i alla fall inte. Mirò är Ann-Sofis och hon tävlar ingenting på Mirò, hon har honom mest för att hon ska rida lite och så (som jag förstod det). Men Mirò har tidigare gått som voltige häst och varit riktigt duktig på det. Jag har även ridit honom (som ni ser på bilden) och han är inte lätt. Han är sjukt lång och väldigt svårt att rida ihop. Han är lite konstig måste jag då säga, inte något illa menat men när han är i stallet står han ofta och bara stirrar ut genom fönstret. Men han har varit bra att ha för han gick ju med Spirit ett tag innan han blev lite dålig i fötterna och då uppfostrade han Spirit (lite grann i alla fall). Mirò och Spirit har sina likheter och en av dem är att båda blir väldigt leriga när det är lerigt ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0