jaha, resten av kvällen då?

Då var man hemma efter att Jessica haft sin lektion. Spirit var som vanligt lite mer frammåt och tyckte att det var väldigt skönt att han "slapp" mig... Han sprang på men Jessica gjorde ett jättebra jobb med honom. När Spirit sprungit ur sig lite så blev han lite mer lydig, såg det ut som i alla fall. Han blev ganska så svettig av arbetet och han sökte sig neråt lite då och då så det börjar ta sig! Men Spirit är ingen lätt ponny han är sjukt svår fast jag tycker inte det eftersom att jag är så van att bara rida honom men det kommer jag säkert märka när jag börjar på Strömsholm och får rida lite andra hästar. Sen så är Spirit sjukt skumpig också så det är inte lätt att försöka jobba honom i traven för all konsentration går oftast till att inte skumpa av... Men Jessica och Spirit tog sig igenom en hel lektion och jag tror att båda fick jobba en del.

Nu så ska jag inte göra någonting resten av kvällen... Men jag känner för att ta kameran och ta mig ut till stallet och ta lite sommarbilder på Spirit. Fast det är inte så fint väder men jag tycker faktiskt att det här ljuset är jättefint, det behöver inte vara soligt varje gång man ska ta kort. Just nu fick jag en liten kreativ kick, brukar få lite olika "kickar" ibland. Jag fick en bild i huvudet som jag skulle vilja få på kort och jag ska nog försöka fixa den ikväll! Håll utkik här lite senare för det är svårt att förklara bilden som jag vill ta. Men här är väl en liten ledtråd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0