Fy fan va ja e gla! :D


Klass 1 LD+5

Framridning:
Jag tänkte inte så mycket på hur jag red fram. Men jag gjorde lite sidförande och kollade så att han var med mellan mina skänklar samt kollade jag starta, stanna och öka minska. Det funkade jättebra när jag inte tänkte så mycket på vad jag gjorde utan bara gjorde det jag gjorde bara för att det kändes bra.

På framhoppningen så tog han för sig sjukt bra. Hoppade fint men han var i och tuschade på räcket så jag tog det igen och han rättade sig jättemycket från skuttet innan.

Banan:
Det enda som gick igenom mitt huvud var "rid nolla". Jag tog det lite lugnt i grunden för att verkligen vara säker på att jag skulle komma runt utan några fel vilket jag gjorde. Så när jag hoppat hinder nummer 7 blev jag så glad så jag försökte göra så att Spirit ökade jättemycket men det gick inte. Spirit har en gräns på hur fort han kan springa när han är i en paddock så jag kortade av vägarna ganska så mycket även fast det inte fanns så många svängar som man kunde gör det på. Men jag lyckades ta mig i mål på 18,8 sekunder vilket blev en vinst och det har fortfarande inte sjuknit in ännu!

Klass 2 LC+5

Framridning:
Jag gjorde precis som i klassen innan men inte lika länge. Eftersom att det inte var så många som startade så behövde jag nästan inte ens hoppa av honom efter prisutdelningen så Spirit var fortfarande hyfsat varm. Men det är alltid bra att känna igenom så att allting fungerar som det ska och det gjorde det.

På framhoppningen tog han för sig ännu mer än vad han gjorde på framhoppningen i första klassen och jag ver inte riktigt med på det. Första gången vi kom på räcket så blev det lite tok med avsprångspunkten och jag tog förgivet att Spirit skulle göra att omsprång men det gjorde han inte och jag blev värsta förvånad. Jag trodde inte att jag fått fram honom tillräckligt men det hade jag tydligen. Eller så har Spirit fått tillbaka sitt braiga självförtroende som han hade förut!!

Banan:
Efter att jag vunnit första klassen var jag så grymt sugen på att vinna igen så jag tänkte att jag skulle göra precis som i klassen innan. Jag tog det lite lugnt i grunden för att vara säker på att det blev en nolla sen i omhoppningen red jag så mycket som det bara gick. Jag ville verkligen vinna så jag red för det. Det syns inte på filmen men så var känslan i alla fall. När jag rider i mål så hade jag fått tiden 18,8 vilket var en ledning (snacka om tangeringshoppning från förra klassen)! Men jag startade som nummer 4 och det var 11 startande i klassen så det var en tjej som gick om mig och det var bara med 5 tiondelar så det var tajt! Men jag är sjukt glad över en andra placering!!! :D

Kommentarer
Postat av: moa

Grattis!!!:D<3

2012-06-02 @ 14:45:23
Postat av: Tova

Vad kul för er! Grattis:D

2012-06-02 @ 19:54:59
URL: http://tovafrohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0