Dagens ridning 28/6 2012

Blev ännu ett ridpass i ridhuset idag. Det är så skönt att åka iväg till ridhuset för då rider jag verkligen ordentligt. Vi var tvugna att träna dressyrprogram idag för jag vill verkligen rida fint på lördag. Spirit va så sjukt fin hela programmet men avbrotten från galopp till trav är ju som dem är... Hela programmet går han fint och söker sig framåt neråt och är verkligen så sjukt trevlig att rida sen kommer längningen i galopp och sen avbrott till trav, dam dam daaaam. Vår Akillis häl, allt blir hastigt och flängigt och spirit blir taggad på ny galopp och allt blir bara pannkaka... Så jag övade mest på avbrotten idag och jag fick till ett bra och ett okej avbrott av typ miljoner... Men det är en bit på vägen!! Jag måste bara lära mig att utnyttja vägen och luta bak överlivet för jag har en tendens till att åka fram med överlivet och avbrotten blir ju inte direkt bättre för att jag gör så...
 
Men jag är jättenöjd över passet för allt annat var verkligen super! Sen så tyckte jag inte att Spirit såg så fin ut när jag red men det var för att Soffan red på sin dressyriga dressyrhäst med jättefin exteriör och fint steg och bla bla blaa och så sitter jag och harvar runt på min lilla "övrig häst" ponny...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0