Dagens ridning 25/6 2012

Idag tog vi oss till ridhuset och trimmade lite dressyr. Vi måste komma i dressyrform tills på lördag för det är ju inte bara terräng. Jag red på det vanliga bettet idag men jag hade tänkt att rida på parerstängerna nu innan tävlingen för att se vilket bett som känns bäst, har inte ridit med parerstängerna på ett bar tag nu eftersom att det funkat bra med det vanliga tre delade.
 
När jag red fram så kände jag om han kunde flytta undan rumap på volt utan att bli alledelles förböjd eller att han skjuter ut bogen och han gjorde det hyfsat bra. Jag kände inte riktigt att bakbenen trampande under men det var troligtvis på grund av att jag hade dressyrsadeln och inte hoppsadeln som jag haft när jag gör den övningen. Senare gick jag vidare på ett rida mycket mjukgörande på volt och sen göra skänkelvikning ur volten till spåret där jag fattade galopp ur skänkelvikningen och det gick jättebra. Spirit var verkligen lydig för skänkeln och jag kunde till och med öva på min svaga sida (att jag har mina händer vid knäna och alledelles för långa tyglar) utan att han bråkade emot allt för mycket. Men ger inte jag upp så gör han det efter en liten stund. Efter att jag gjort smma övning ett par gånger i rad så lärde sig Spirit vad han skulle göra och blev lite springig när vi skulle fatta galopp men fin var han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0