Ridpass nummer 1 19/7

Idag hade jag tänkt att rida två gångar för att verkligen komma igång med träningen. Runt lunch så red jag första passet och då så blev det lite dressyr i hagen.
 
Jag red mycket åttvolter för Spirit var lite stel och behövde mjukas upp. Det var inte lätt för han ville inte jobba och han ger inte så lätt upp men jag spände magmusklerna och försökte vara mer envis än han och det gick super bra! Efter ett tag så gav han sig och blev riktigt fin. Jag kunde rida åttvolten utan att han försökte slå sig fri i bytet av varv och känslan om jag fick var riktigt mysig.
 
Tänkte bara säga att det har blivit lite ändringar i höstens tävlingsplanering... Hofors som skulle gå i slutet av denna månad har blivit inställd för att banan inte är säker på grund av det äckliga vädret som har varit här alldelles för länge den här sommaren... Sen så hade vi tänkt åka till Örebro på en P80 men nu när proppen kommit ut så fanns det ingen P80 utan den lägsta klassen var P90 och den måste man vara kvalad till... Så nu håller jag tummarna för att Nyköping blir av för annars blir det inte mycket fälttävlan detta år.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0