Debuten i P80!

Jag har inga bilder från tävlingen men filmer finns men dem är lite utspridda så jag vet inte när filmerna från tävlingen kommer kunna läggas upp här men jag hoppas att det blir under veckan.
 
Dressyr:
 
Det fanns inte så mycket yta att rida fram på eftersom att Baståsens vanliga framridningsbana inte var speciellt torr och lerfri. Så jag kände att jag inte fick den framridningen som jag skulle behövt. Men när jag fick komma in i paddocken så var Spirit väldigt snäll och hade en trevlig form från början och jag tackade gudarna för det. Dock var han lite seg och jag försökte få fram honom men då fick jag lite problem med att sitta, det borde vara olagligt med så skumpiga ponnysar som Spirit....
 
Inne på banan fungerar alla knappar med mer eller mindre effekt. Han gick fortfarande lite segt men jag kände att det var bättre att han skulle gå lite långsammare än att gå med huvudet rakt upp och att jag inte skulle klara av att sitta. Jag är nöjd över programmet i helhet men det finns en hel del småsaker som inte blev bra som var lite onödigt som till exempel två taktinslag i skritten. Sen så sket sig övergångarna från galopp till trav men jag hade inte förväntat mig något annat.
 
Hoppning:
 
Framridnings banan var katastrofal... Men jag lyckades få några bra språng så jag gick in på banan ganska så på en gång. Hoppbanan var bättre än framhoppningen men den var fortfarande inte bra, jäkla väder som inte vet när det ska vara uppehåll! Spirit kände nog att underlaget inte var speciellt stabilt så han bjöd på hinderna och hoppade allt, men det blev ett pet på hinder nummer tre, troligtvis pga att bakbenen sög fast lite i underlaget. Jag är jättenöjd över den rundan för han hoppade så fint på allt!
 
Terräng:
 
I starten så var han lite segstartad och ville helst inte galoppera i det blöta men vi tog oss fram till första hindret och tog oss över det. Andra hindret var ett hinder som vi inte sett förut så där stod han emot lite, troligtvis för att han tittade lite. Tredjehindret flöt på jättebra, då hade vi fått upp lite fart och så hade vi känt på det värsta av underlaget. Hinder nummer 4 var vatten-upphoppet och där fick vi två stopp. Första stoppet var förståligt men andra sker när vi står halvägs nere i vattnet och Spirit får för sig att inte gå längre. Det kändes som att jag stod och skänklade på i en evighet men på filmen var det inte så många sekunder. Till slut får jag upp honom ur vattnet på rätt sida och kan fortsätta. Efter vattnet går allt så jäkla bra! Allt gick verkligen precis som det skulle och jag blev bara gladare och gladare. Trappan går bra, hinder som inte brukar stå där dem stod gick bra, ALLT! När jag börjar närma mig hinder nummer 10 som var en stock och sen efter skulle man ner i vattnet så får Spirit värst rycket och bjuder på stocken som han aldrig bjudit till något så jag förberedde mig på att dra tag i honom eftersom att jag inte ville galoppera ner i vattnet men när jag tar tag i honom efter stocken så tvärstannar han och jag flyger vidare. Jag hamnade på sidan av halsen och Spirit sänkte huvudet och då hade jag ingen chans att sitta kvar så jag åkte av. Men jag missade vattnet med 1m, vilket min mamma tyckte var lite synd... Men jag var fortfarande på rosa moln från alla andra språng mellan 4 och 10! :D
 
Blev ett jäkligt långt inlägg men när jag väl börjar skriva så är det svårt att sluta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0