Dagens ridning 5/7 2012

Planen med dagens ridning var att får Spirit mjuk och fin. Först hade jag tänkt att jag skulle dressyra men när jag kommit ut till stallet så kände jag för att rida lite markarbete för det är också väldigt lösgörande.
 
Så jag byggde upp två räcken på typ 40 cm. Jag ställde dem så att jag skulle kunna rida en liten båge med tre galoppsprång mellan men också kunna rida en åttvolt runt ena räcket. Så jag började med att rida åttvolten och gick sedan vidare til bågen. Men det gick ganska fort att få till sprången och allt det andra bra så jag kände för att hoppa ena räcket lite högre än 40 cm. Först blev det 80cm och då tog jag bågen men när det blev 1m så hoppade vi det som ett enkelhinder. Spirit hoppade så sjukt fint och allting blev verkligen perfekt, dock var han lite nonchalant så jag höjde upp det till 1,10. Där gick det också hur bra som helst så jag höjde 10cm till. Han hoppade som en klocka även där och jag var så sjukt glad och jag blev verkligen jättemodig för att han hoppade så bra. Så jag satte upp hindret på 1.30m... Jag har aldrig hoppat högre än 1.20m förut men hindret såg inte alls stort ut. Jag red på, mina ben var som elvisper, Spirit hade en jättebra galopp och helt plötsligt var vi på andra sidan hindret och bomen låg kvar på skållorna! Min ponny är verkligen bäst! Jag fattade inte riktig vad som hände där, jag fattar fortfarnade inte... Men jag är så sjukt glad!!!!! Min ponny kan bara hans ryttare är med och 100% fokuserad på galoppen!
 
Efter när jag travade av var han väldigt mjuk och fin, han sökte sig mycket framåt neråt så planen med dagens ridning blev precis som den skulle bara det att vi tog en liten annan väg för att komma dit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0