Dagens ridning 4/7 2012

Tio över 7 var klovkan när mamma skjutsade ut mig till stallet idag. Tidigt men ganska så jätteskönt att rida så tidigt. Hästarna hade inte blivit utsläppta än när jag kom för att Mirò skulle åka hem till Laholm idag. Så jag var fakrist rätt glad att Spirit fortfarande var inne när jag kom till stallet för annars skulle jag inte få in honom från hagen...
 
Vi red bort till den superlånga grusvägen i svinskogen där vi intervalltränade lite grann. Men på vägen dit så red vi förbi Kattens nya hem och Katten var ute i hagen och Spirit gnäggade åt Katten och Katten gnäggade tillbaka och så höll de på enda tills Katten var utom synhåll. På vägen tillbaka blev det precis samma sak.
 
Spirit skötte sig jättebra även fast att han haft det lite lugnt nu i tre dagar. Men han var lite svår stannad, fast det är han alltid så det var inge konstigheter med det. En sak som jag själv märkte var att jag inte riktigt orkade stå i lätt sits på galoppsträckorna, dags att träna med Jockeyläder!!
 
Nu ska jag bara chilla tills det är dags för att träffa kompisarna klockan 4 i eftermiddag! Älskar sommarlov!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0