Tränare som jag haft genom åren

Okej, jag tänkte att det kanske skulle vara lite kul att skriva om vilka som har gjort mig till den ryttaren som är idag.
Den jag börjar skriva om är Caroline "carro" Sirén. Hon var min första ridlärare, så det var alltså hon som lärde mig hur man skulle starta, stanna och svänga. Jag har inte så jättemycket minnen från den tiden då jag red för henne eftersom att jag bara var 8 år när jag började rida. Men en sak som jag kommer ihåg väldigt tydligt är att när jag skulle trava för första gången så skumpade det så mycket att jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag kommer inte ihåg vilken häst jag red, men jag kommer ihåg att den som red framför mig hade twister och att hon inte såg ut att skumpa lika mycket som mig. Efter lektionen var jag sur som ättika för att jag inte förstod hur hon inte kunde skumpa på samma sätt som mig. Nu i efterhand så vet jag varför. Hon som red framför mig kunde rida lätt! xD

Jag har ridit väldigt mycket för Carro men inte bara när jag var nybörjare. Hon har ibland hoppat in och haft lektioner när min andra ridlärare varit sjuk eller ledig. Sen så hade vi elevens val när jag gick på Tunbo och då kunde vi välja ridning och jag gjorde det för att jag tyckte att det var bra med en gratis lektion en gång i veckan. Plus att då ägde vi Spirit så jag red Spirit då och slapp göra det senare på kvällen. På dem här lektionerna så var det Carro som var instruktör och hon lärde mig väldigt mcyket under den tiden kommer jag ihåg. Jag har för mig att vi nyligen köpt Spirit då så det var ganska skönt att få en lektion sådär i början på veckan (lektionerna var på måndagar). Sen så var det inte alltid som jag red Spirit och det var väldigt roligt att rida lite andra hästar än bara Spirit.

Carro hade även en häst som kallades Agda. Agda och Spirit var hagkompisar och Spirit var så himla kär i henne och jag tror faktiskt att Agda tycke om Spirit också. Hon var inte speciellt vacker men hon var väldigt charmig och hon var helt underbar att rida. Jag fick rida henne några gånger under dem där lektionerna som jag hade på måndagar. Sen så fick jag hoppa henne en gång när hennes ryttare trillat av när hon stannade på ett hinder och Carro ville inte att hon skulle sluta med att hon stannat (någonting hände med ryttaren så hon kunde inte hoppa upp igen). Jag blev jätteglad när jag fick göra det och hon var så himla duktig och för att skryta lite så var jag inte så dålig jag heller!

Oh jo! Höll nästan på att glömma att jag var med på KM dressyr med Agda för att Carro var gravid så hon kunde själv inte rida men hon ville att Agda skulle vara med så då fick jag vara med och tro det eller ej men vi vann!! :D

Vi är inge bra på att posa tillsammans...

Och bara för att det är dressyr måste inte ärevarvet se tråkigt och snyggt ut!! xD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0