Jessicas dag idag

Idag var det Jessicas dag att ha hand om Spirit men jag följde med för hon ville ha lite hjälp men ridningen. Jag tycker faktiskt att jag lyckades riktigt bra med att hjälpa henne. Jag har alltid varit lite fundersam på hur ridlärarna/instruktörerna ser vad man ska göra för att få till hästen. Det jag försökte göra själv för att kunna ge Jessica så bra tips som möjligt var att sätta mig in i situationen själv och det funkade riktigt bra, mycket bättre än vad jag trodde att det skulle gå. Fast egentiligen är det väl inte så konstigt eftersom att jag ridit Spirit nästan varje dag i 3 år, snart. Vissa stunder så blev Spirit riktigt fin så får Jessica lite mer erfaranhet med Spirit så kommer de bli jätteduktiga tillsammans.

Att Jessica hjälper mig en dag i veckan tycker jag är guld värt. Jag får tid att plugga och det är väldigt viktigt! Men jag blir även så himla glad när jag ser hur hon lyser upp när hon sitter på Spirit. Hon älskar verkligen hästar och hon ser upp till mig. Jag har alltid haft "idoler" som jag sett upp till och känslan att veta att någon precis som jag ser upp till mig är helt obeskrivlig. Jessica har gjort så att en av mina drömmar blev förverkligad. För när jag precis började tävla 50cm på en ridskole häst tittade jag alltid på dem som hoppade 1m och 1,10 och jag ville verkligen vara en av dem. Jag tänkte på det första gången jag startade 1.10, jag tänkte att jag lyckades ta mig upp till den klassen där det inte finns så många startande. Och Jessica påminner mig om det varje gång vi träffas.


Det här är helt klart en av mina största idoler! (Cecilia Zetterlund) Hon red Spargo väldigt mycket innan hon hittade Pippi (som är på bilden) och jag såg alltid upp till henne när hon kom in och skulle hoppa banorna som låg runt 1m. Hon är ingen världscupen ryttare men hon är fortfarande en av mina idoler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0