Helgen

Det har stått rätt så still här men tiden har inte riktigt räckt till.

Igår blev det ingen ridning för min del för att Josse hade hand om lilla Spirre. Men idag blev det intervallträning i hagen. Vi måste börja komma igång med konditionsträningen ordentligt nu. Han har ju inte stått under julen så han är fortfarande i riktigt fin form men det är alltid bra att träna konditionen för den kan alltid bli lite bättre. Sen så måste man börja träna det väldigt tidigt eftersom att det tar 6 veckor innan man ser något resultat av sn träning.

Mammas krav som hon har på mig och Spirit för att få starta fälttävlan är ju att förbättra konditionen hos både häst och ryttare. Så fort underlaget blir bättre så blir det ännu mer hårdkörning! Själv får man väl träna lite styrketräning tills det att man kan ut och jogga. Jag ska verkligen ta det på allvar nu! Jag är INTE den första som man kan tänka sig möta i ett jogging spår men det ska jag försöka ändra på!



Kommentarer
Postat av: Carro

Bra tänkt där <3

2012-01-22 @ 21:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0